Thursday, March 18, 2010

perlu or mahu?

hurmm....

aku dlm dilema la...tggl lg brape minggu jer nie beb...bak kate ijat ngan faliq.."tggl 14 hari jer lg...", hurrmm...

sebenarnya dh ujung2 sem nie...aku nie mahu bercinta atau aku perlu bercinta…?
cinta?tak salah kan tuk bercinta…ia indah biler kt tau, tp ada org kata padah jika kt mahu…pening gak kan...hurrmm...

pape pn...tepuk dada tanye iman…

becinta mmg indah, Rasulullah pn rase sunyi tanpa cinta…napoleon si lanun tue pn bercinta…tp cinta camne yg aku cr yek?tue yg kene tepuk dada tanye iman, kalu tanye selera…sume nk...sume konpem berselera…hurmm…bahye tue bahye…hehe...

okla, mahu atau perlu bercinta..?

sekali pandang bnde nie, aku rase mcm same jer…biler ader keperluan mesti ada kemahuan…btol x? tp biler aku pk btol2...

yg bahye is biler kemahuan dtg dulu then br keperluan…

knape yek?

nie sekadar perkongsian dr aku, kalu aku salah…btolkn aku yek….

mahu samela dgn kemahuan atau keinginan…biler bercinta kerna adanya kemahuan, ia pasti berlandaskn nafsu serta mengikut keinginan kt kerna kt sgt mahukn bende tue…corak percintaan yg kt mula lukis akan mengikuti rentak kt, sume nie mungkin berlaku tanpa kt sedari, time nie la ia mnjadi bahye dan ia bley lari kiblat yg benar…

pastu...
bercinta bile ader keperluan…bercinta biler perlu…perlu camne yek?
biler kt bercinta disaat kt perlu bercinta, cinta yg hadir pasti akn berlandaskn keperluan dan sebab2 knape perlu bercinta bkn kerna kemahuan yg sudah pasti xpenah cukup…saat niela cinta yg sebenar akn hadir kerna kt bercinta berdasarkn keperluan bkn kemahuan…

aku pn tatau samada keperluan tue dh smp ke blom...atau aku hanye nk mengikut rentak masa and keadaan sekeliling...

kenela berfikir pjg sebelum bercinta kerna spt biase yg aku slalu ckp…biler kt cr cinta maksdnye kt cr penyakit, pabila kt bercinta, kt berpenyakit…bersedialah dgn iman yg teguh...(saat nie mmg aku tgh cari penyakit tue...)

aku sgt lemah dan buntu...kalu "kau" bley bg aku ruang dan pluang, pasti aku xkn sia2kn...aku rela dididik untuk mendidik...

sedikit renungan bersama, sedarla bahawa kt manusia xpnh sempurna kerna sifat kejadian kt pn dr tanah liat yg rapuh, namun kt punya kecantikan dan kehalusan yg tersendiri…andai dijaga rapi dgn mengikut syariat n suruhanNYA, pasti keindahannya terpelihara dan terserlah…

kau buat aku terbuai dlm dilema...

wallahualam…

No comments:

Post a Comment